Maagverkleining




donderdag, juli 27, 2006

PCOS???

Vandaag ben ik naar een internist/endicrinoloog geweest omdat het vermoeden bestaat dat ik PCOS heb.

Het zou in ieder geval kunnen verklaren waarom ik (altijd) zo ontzettend langzaam afval.

Er is bloed afgenomen dat o.a. op testosteron zal worden onderzocht. Mbv een vaginale echo zal worden bekeken cysten te zien zijn op de eierstokken. Ook zal ik mijn temperatuur moeten gaan bijhouden om te zien of er een eisprong plaatsvindt. Dit is erg belangrijk met het oog op onze kinderwens...

Ik heb al 15 jaar menstruatieklachten (doorbraakbloedingen of juist niet ongesteld worden) en sinds mijn 13e tot mijn 30e heb ik veel last gehad van acné. Tel daar mijn overgewicht bij op en diabetes II die in de familie voorkomt en dan is er veel risico.

Volgens de arts is de kans dat ik PCO heb een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Maar goed, eerst dus de onderzoeken afwachten. Mocht het zo zijn dat ik PCO heb dan zal ik waarschijnlijk metformine krijgen.

Ik probeer maar even niet te ver vooruit te lopen op de zaken, maar ja een erg leuk vooruitzicht is het allemaal niet.

Ik ben benieuwd naa ervaringen van anderen die PCO hebben. Voor mij is het allemaal nog erg nieuw en nog niet helemaal te overzien.

Pellie



Gepost @ 27.7.06 door Pellie


0 Reactie(s):

Een reactie posten










Abonneren op Maagverkleining



december 2005

januari 2006

februari 2006

maart 2006

april 2006

mei 2006

juni 2006

juli 2006

augustus 2006

september 2006

november 2006

december 2006

februari 2007

maart 2007

juni 2007

november 2007

januari 2009

maart 2010

mei 2020





Schrijf in voor Updates!


RSS
Contact

Google


Tell me when this blog is updated

what is this?









My Topsites List




eXTReMe Tracker