Maagverkleining




woensdag, juli 05, 2006

Onderzoeken achter de rug.

Gelukkig zijn de onderzoeken weer achter de rug.

De keer heb ik een aantal onderzoeken moeten ondergaan zijnde; CT-scan, slikfoto en een coloscopie.
Ik zal jullie de details besparen, maar aangenaam was het niet helaas.

Er is uit de onderzoeken gebleken dat lichamelijk gezien alles in orde is, alleen dat mijn darmen veel te snel werken. Alles wat ik doorslik, is binnen 5 minuten al weer aan de onderkant. Volgens de arts is dat VEEL te snel, en kan mijn lichaam dus niets onttrekken uit het voedsel, vandaar de constante diaree.
De overloop diarre wordt veroorzaakt door het toch achterblijven van stukjes eten in de dikke darm, die dat op zijn beurt niet kan verwerken omdat hij te snel werkt en er dus niets mee doet. Zo hoopt dat stukje voor stukje op en de constipatie is geboren met als gevolg de overloop diaree.

Om de darmen langzamer te laten werken is vandaag begonnen met Sandostatine (het middel waar ik bij mijn vorige opname een hypo van kreeg), en jawel ook nu kreeg ik weer een hypo. Gelijk werd mijn bloed getest en bleek dat mijn suikerspiegel door dat middel enorm naar beneden was gekelderd. Helaas is dit het enige middel dat kan helpen om mijn darmen trager te laten werken, dus gaan ze morgen proberen eerst een zak glucose toe te dienen zodat mijn suikerspiegel misschien niet daalt. Als dat lukt en er kan een balans gevonden worden m.b.t. het middel en de darmen, dan mag ik naar huis. Ik krijg dan wel eerst een traagwerkende versie van de sandostatine toegedient (of zoiets) die 1 maand werkt, en dan na die maand moet ik weer terugkomen voor een vervolg medicijn.

Zo dat was de update.



Gepost @ 5.7.06 door Dikkie Dik


0 Reactie(s):

Een reactie posten










Abonneren op Maagverkleining



december 2005

januari 2006

februari 2006

maart 2006

april 2006

mei 2006

juni 2006

juli 2006

augustus 2006

september 2006

november 2006

december 2006

februari 2007

maart 2007

juni 2007

november 2007

januari 2009

maart 2010

mei 2020





Schrijf in voor Updates!


RSS
Contact

Google


Tell me when this blog is updated

what is this?









My Topsites List




eXTReMe Tracker