Maagverkleining




zaterdag, april 08, 2006

Eerste controle door Dr. Ceulemans

Gistermiddag ben ik voor mijn eerste controle bij Dr. Ceulemans geweest. Zoals altijd nam hij alle tijd, we zijn zeker 3 kwartier binnen geweest. Echt geweldig dat hij zo de tijd neemt voor zijn patiënten!

Dr. Ceulemans was erg tevreden over mijn gewichtsverlies, dat is natuurlijk altijd fijn om te horen. Mijn bloed hoefde niet geprikt te worden omdat ik pas nog in het ziekenhuis heb gelegen en toen al van dergelijke onderzoeken gedaan zijn (die overigens in orde waren toen ik weer naar huis mocht).
Wel heb ik regelmatig erge kramp in mijn buik, dit komt omdat er toch nog problemen zijn met de stoelgang. Voor dit probleem heb ik enkele stalen van Movicolon meegekregen naar huis en een recept om dit bij mijn apotheek te halen. Het is een poeder dat opgelost dient te worden in water. Het dient te voorkomen dat ik last heb overloopdiarree Ik dien 3 maal daags Movicolon te nemen.

Ook heb ik nog een nieuw recept voor Pantozol meegekregen, dit mede n.a.v. het feit dat ik pas nog eens maagzuurklachten had en omdat mijn eten afgelopen week een paar maal bleef "hangen". Het zou misschien te maken kunnen hebben met een maagzweer op de overgang tussen maag en darm. Maar even goed in de gaten houden dus. Overigens is het blijven hangen van eten slechts 2 maal gebeurd, dus ik verwacht niet dat er iets geks aan de hand is.

Ik heb het met Dr. Ceulemans ook gehad over mijn hormoonhuishouding. Zo ben ik in 5 weken tijd al 3 keer hevig ongesteld geweest en is mijn huid behoorlijk slecht (acné). Deze problemen zullen zich hoogstwaarschijnlijk voor blijven doen totdat de periode van het meeste gewichtsverlies voorbij is. Dus dat kan zeker nog zo'n 5 tot 6 maanden duren.

Ik heb een formulier meegekregen om in mijn eigen ziekenhuis in Nederland bloed te laten afnemen. Dit dien ik een week voor ik een afspraak in Mol heb te laten doen en dan de resultaten mee nemen naar Mol. Er zal best veel onderzocht worden, onder andere de rode en witte bloedlichaampjes en de stollingsfactor van het bloed.

Heel prettig was ook dat Dr. Ceulemans de tijd nam om te bespreken met mijn man hoe het met hem gaat. (Mijn man zou eigenlijk afgelopen week zijn gbp gekregen hebben, echter bleek dat hij sarcoïdose heeft waardoor de operatie niet kon doorgaan.) In overleg hebben ze samen een nieuwe operatiedatum afgesproken, namelijk 10 mei.



Gepost @ 8.4.06 door Pellie


0 Reactie(s):

Een reactie posten










Abonneren op Maagverkleining



december 2005

januari 2006

februari 2006

maart 2006

april 2006

mei 2006

juni 2006

juli 2006

augustus 2006

september 2006

november 2006

december 2006

februari 2007

maart 2007

juni 2007

november 2007

januari 2009

maart 2010

mei 2020





Schrijf in voor Updates!


RSS
Contact

Google


Tell me when this blog is updated

what is this?









My Topsites List




eXTReMe Tracker