Maagverkleining




dinsdag, februari 07, 2006

Vandaag was het onderzoek-dag!

Vandaag ben ik naar Mol geweest voor een Echoscopie en een Gastroscopie. De Echoscopie was nodig om mijn organen als lever, blaas en gal te bekijken. Er is ontdekt dat ik 1 galsteen heb van 0,7cm. ..daar schrok ik wel even van, alhoewel het volgens mij verder niks ernstigs is. Ik heb er nog geen last van gehad.

De gastroscopie viel me erg tegen; ik was bij Dr. Alderweireldt en hij is nooit zo...euhm...vriendelijk zal ik maar zeggen. Ik zou een roesje (Dormicum) krijgen maar ik heb sterk het vermoeden dat dat niet gelukt is. Ze zijn aan het prikken geweest in mijn arm maar het ging allemaal erg moeizaam en was heel pijnlijk. Het bloedde schijnbaar ook hard want de verpleegster is de hele tijd bezig geweest met het dichtduwen van het wondje. En dat deed ze behoorlijk hard.

Ondertussen was ik maar aan het wachten tot ik weg zou raken, maar helaas dat is gewoon niet gebeurd. Ik ben al de tijd bijgeweest, heb zelfs gekeken wat ze aan het doen waren. Kan me alles nog herinneren. Dat ik de slang moest inslikken, het benauwde en misselijke gevoel van die slang in mij. De boeren die vanzelf kwamen en de 'liters' slijm die uit mijn mond liepen, zelf tot in mijn haren (iiieeeeuw!!!). Tijdens het onderzoek zijn er ook biopsies genomen ter controle op een bepaalde bacterie.

Gelukkig was het onderzoek toch nog vrij snel achter de rug. Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik een gastroscopie heb gehad en mocht ik er nog eentje moeten laten doen, zal ik altijd naar Dr. Lieve Peeters gaan...de blonde engel die meer dan het tegenovergestelde van Dr Alderweireldt is.

Het goede nieuws is dat alles in orde uitzag van binnen! Dit betekent dus een groen licht voor een operatie binnenkort.

Dr Alderweireldt stuurde me door naar bloedafname, dit om mijn bloed te laten controleren op een bacterie die in mijn maag/slokdarm mogelijk gemaskeerd is door de pantazol.
Hij was weer fijn, natuurlijk waren mijn aders niet te vinden en werd geprobeerd te prikken daar waar al zoveel gerommeld was door Dr Alderweireldt. Veel pijn en het lukte maar steeds niet. Vervolgens is er bloed afgenomen van bovenop mijn hand, hetgeen pijnlijk zou moeten zijn maar vergeleken bij hetgeen ik aan mijn arm heb gevoeld viel dit erg mee gelukkig.

En nu is het dan afwachten wanneer ik een oproep krijg van het ziekenhuis. Ik vind het ontzettend spannend, het kan al heel snel zijn..!



Gepost @ 7.2.06 door Pellie


0 Reactie(s):

Een reactie posten










Abonneren op Maagverkleining



december 2005

januari 2006

februari 2006

maart 2006

april 2006

mei 2006

juni 2006

juli 2006

augustus 2006

september 2006

november 2006

december 2006

februari 2007

maart 2007

juni 2007

november 2007

januari 2009

maart 2010

mei 2020





Schrijf in voor Updates!


RSS
Contact

Google


Tell me when this blog is updated

what is this?









My Topsites List




eXTReMe Tracker